Radi by ste schudli? Vyskúšajte plávanie

//Radi by ste schudli? Vyskúšajte plávanie

Radi by ste schudli? Vyskúšajte plávanie

Plávanie patrí k jednému z piatich aeróbnych opakovacích športov. Na rozdiel od behu, chôdze, behu na lyžiach a bicyklovaniu má jednu výhodu a to, že je vhodný takmer pre všetkých. Tento druh športu sa odporúča aj ľuďom trpiacim obezitou, nakoľko plávanie nezaťažuje kĺby. Ak plánujete schudnúť, odporúčame určite vyskúšať plávanie. Pri ňom človek zapája všetky svaly tela, precvičuje ich a posilňuje. Dýchanie do vody taktiež prospieva k zvýšeniu kapacity pľúc.

Kedy podporuje plávanie chudnutie?

Prinášame niekoľko zásad, ktoré treba dodržiavať, ak chcete naozaj schudnúť.

Plávajte v teplejšej vode

Mala by mať aspoň 26-27 stupňov Celzia. Pozitívne je, keď je aj okolo bazéna teplé prostredie. Telo tak ľahšie odbúrava tuky. Ak je voda chladnejšia, bude si telo tukové zásoby strážiť.

Plávať by sme mali minimálne 40 minút

Optimálne je však plávať aspoň hodinu s čo najmenším počtom prestávok. Ide o aktívne plávanie, kde sa sústredíme na správnu techniku dýchania a plávania. Pri takom plávaní sa spáli až 1800-2000 KJ.

Je jedno, akým štýlom plávame, ak dodržiavame vyššie spomenuté zásady

Plávať by sme mali najmä taký štýl, ktorý nás baví a ide nám najlepšie. Ak však chceme vyšpecifikovať najúčinnejší štýl pri chudnutí, je ním kraul. Pri ňom rovnomerne posilníme celé telo a najviac vylepšíme kondíciu.

Taktiež je dôležitá pravidelnosť

Keď sa dá, ideme plávať aspoň trikrát do týždňa. Najlepšie by bolo doplniť plávanie o vhodné stravovanie a ešte aspoň jednu fyzickú aktivitu.

Ak nie plávanie tak cvičenie vo vode

Ak niekoho nebaví opakovanie chodiť iba plávať, môže vyskúšať cvičenie vo vode, napr. aqua aerobic, aqua zumba alebo aqua jogging. Cvičili ste už niekedy vo vode? Potom si isto pamätáte, že vykonať nejaký pohyb vo vode je o mnoho náročnejšie ako na suchu, nakoľko voda je viacnásobne hustejšia ako vzduch a preto musíme vydať viac energie pri cvičení. Kvôli tomu je cvičenie vo vode oveľa účinnejšie. Ďalšou výhodou pri plávaní je, že šport vo vode nezaťažuje kĺby a chrbticu. Ideálne na cvičenie pre ľudí trpiacich nadváhou.

Pri aqua aerobicu sa spália kalórie, vyrysuje postava. Cvičí sa na rytmickú hudbu s rôznymi špeciálnymi pomôckami. Aqua zumba je poriadny zaberák na latinsko-americké rytmy, pri ktorom zažijete kopec zábavy. Je účinná na chudnutie a posilnenie tela. Aqua jogging sa odporúča ľuďom, ktorých pri normálnom behu bolia kĺby a kolená. Potrebujete pri ňom špeciálne topánky a pás okolo bedier, vďaka ktorému sa udržíte nad hladinou aj v hlbšej vode.

Prihláste sa na kurz vy alebo vaše deti – TU

 

2017-11-15T23:32:28+00:00