Niet pochybností o tom, že plávanie je skvelou voľnočasovou aktivitou či pomáha pri regenerácií pohybových aparátov.  Vedeli ste o tom, že vďaka plávaniu môžete schudnúť? Vďaka správnemu dýchaniu, technike plávania či správnemu jedálničku môže nabrať vaše chudnutie ten správny rozmer! Ponúkame vám informácie, vďaka ktorým môžete nakopnúť vaše chudnutie i vy – aj bez posilky!

Chudnutie vo vode? Aké sú výhody?

Pokiaľ sa zamyslíme nad plávaním ako takým, má mnoho výhod. Niektoré z nich sme spomenuli už v úvode, avšak tie sú zatiaľ len zlomkom. Chudnutie vo vode sa teší veľkej obľube najmä preto, lebo zapojíte omnoho viac svalových partií než pri klasickom cvičení, zvýšite kapacitu pľúc a najmä to, že voda ponúka 3 až 5 násobný odpor. Práve vďaka tomuto faktu je chudnutie vo vode vhodné takmer pre každého. Navyše šetrí vaše kĺby, čiže na svoje si prídu i plavci s reumatickým ochorením.

Chudnutie vo vode odporúčame prekonzultovať so svojim lekárom v prípade, ak trpíte srdcovo-cievnym, či respiračným ochorením.

Správne dýchanie, základ úspechu pre chudnutie, nielen pri plávaní

Ak ste naplno rozhodnutí chudnúť pomocou plávania vo vode, určite vás budú zaujímať hlavné parametre, ktoré by ste mali ovládať. Základom úspechu je správne dýchanie, vďaka ktorému pravidelne okysličujete svoje svaly. Vaše správne dýchanie sa prenesie do praxe v podobe väčšej výdrže a navyše nebudete pociťovať nepríjemné pichanie v boku, ktoré je indikátorom nesprávneho dýchania.

Vaše dýchanie závisí aj od štýlu, ktorý sa snažíte aktuálne vykonávať. Mnoho začiatočníkov robí nespočetne veľa chýb, hoci sa plavecký štýl prsia, môže zdať ako jednoduchý. Pokiaľ ste plavec začiatočník, alebo hľadáte odborné poradenstvo, určite sa obráťte na našich profesionálnych trénerov.

Dôležité fakty pre chudnutie vo vode

Medzi ďalšie dôležité fakty patrí i teplota vody. Najvhodnejšia teplota vody pre chudnutie je medzi 26–27 °C. Táto teplota je skutočne optimálna, vďaka nej zvýšite cirkuláciu v krvi, prebudíte svoj metabolizmus. Ak je teplota vody teplejšia, človek sa rýchlo unaví a nedokáže sa plávaniu venovať naplno.

Koľko kalórií spálite?

V tejto tabuľke vám ponúkame približný odhad na základe jednotlivých plaveckých štýlov.

 

1.Kraul

85 kcal/10 min.

2.Znak

80 kcal/10 min

3.Motýlik

166 kcal/10 min.

4.Prsia

60 kcal/10 min.

(Upozorňujeme, že dáta v tabuľke sú len orientačné a menia sa od fyziologických hodnôt daného plavca).

Ako často plávať?

Chudnutie vo vode môžete prirovnať i cvičeniu v poilňovni – minimálne  v intenzite počtov cvičení za týždeň. Optimálne je plávanie 2 – 3 krát do týždňa. Všetko to závisí len na vašom pláne, či odporúčania vášho trénera. Odporúčame si dĺžku vašich tratí a preplávaný čas značiť do vyhradeného diára. Vďaka týmto výsledkom môžete korigovať či upraviť svoj plán chudnutia, zistiť čo sedí vášmu telu a vydať sa tou najlepšou cestou.

Dúfame, že vám tento článok pomohol zorientovať sa v hlavných bodoch chudnutia vo vode. Rovnako ako pri ostatných športoch, i pri plávaní odporúčame počúvať svoje telo a v prípade nevedomostí požiadať o radu skúsenejšieho, či odborníka. Prajeme vám veľké nasadenie do chudnutia! 😊

Viac užitočných tipov na blogu