Cvičíte kardio? Vymeňte nudné behanie vo fitku za plávanie

//Cvičíte kardio? Vymeňte nudné behanie vo fitku za plávanie

Cvičíte kardio? Vymeňte nudné behanie vo fitku za plávanie

Nech už cvičíte kardio z akéhokoľvek dôvodu, určite ste oboznámený s mnohými výhodami ktoré toto cvičenie ponúka. Medzi tieto benefity môžeme zaradiť nie len chudnutie, či zlepšovanie fyzickej kondície, ale i tréning vášho srdca. Ste už unavený z večného behania na páse v posilňovni? Vyskúšajte kardio vo vode! Tento článok bude vašim sprievodcom, vďaka ktorému vám priblížime jednoduché princípy tohto cvičenia v nevšednom prostredí.

Čo je to kardio cvičenie vo vode?

Jedná sa takmer o klasické kardio. Výhodou cvičenia ako je kardio vo vode je najmä i fakt, že dobrá vlastnosť vody, najmä na cvičenie, je, že ponúka 2 až 5 násobný odpor našej váhy. Nemôže sa teda stať, že preťažíte svoj organizmus na bežiacom páse, alebo budete unudený z nekonečného sedenia na bicykli.

Kardio cvičenie vo vode je najmä úžasnou psychohygienou a rozptýlením. Po tréningu vo vode sa cítite príjemne unavení, nespotíte sa a pohyb vo vode určite ocenia i vaše kĺby. Práve k týmto výhodám pripíšte i výhody spojené so samotným kardiom, a výsledkom je skutočne záživný a zaujímavý tréning.

Kardio cviky na chudnutie, sú účinné i vo vode?

Na túto otázku vám vieme jednoznačne odpovedať – áno sú. Záleží však na vašom metabolizme, spôsobu vykonávania, správnom dýchaní, intenzite a v neposlednom rade i jedálničku. Viac sa o spaľovaní tukov pomocou plávania dočítate ,tu‘. (odkaz na plávanie, len mi daj potom vedieť ked budes uverejnovať clanok 😊 ja uz spravim prepojenie).

Vďaka kardiu vo vode zvyšujete svoju použiteľnú kapacitu pľúc a zlepšujete svoj vaskulárny systém. Slovo kardio znamená kardiovaskulárny. V praxi to znamená, že počas vykonávania dlhšej fyzickej aktivity ,stredného až ľahkého zaťaženia, zlepšujete krvný obeh a precvičujete sval a to srdce.

Ako na kardio vo vode?

Pred každým kardio tréningom vám odporúčame strečing a rozohriatie. Pri strečingu dbajte najmä o rozcvičenie ramien, zápästí a nôh. Pokračujte rozohriatím, ktoré je skutočne dôležité, pokiaľ si nechcete privodiť, napríklad, nepríjemné natiahnutie svalstva. Rozohrejte sa napríklad pomocou niekoľkých bazénov v štýle plávania pŕs.

Ďalej pokračujte podľa toho, aký zdatný plavec ste. Pokiaľ ste začiatočník a v bazéne si príliš neveríte, určite vyskúšajte aqua jogging – teda behanie vo vode. Ženské pohlavie určite zaujme i aqua aerobic, čo je vlastne tancovanie pri rytmickej hudbe. Kardio samozrejme môžete kombinovať spolu s posilňovňou, turistikou či akýmkoľvek športom – napríklad behaním či kruhovým tréningom, zumbou.

Dbajte však i na potrebnú regeneráciu, nie len vo forme spánku. Regenerácia vašich svalov a správny jedálniček sú jedny z najpotrebnejších vecí, vďaka ktorým nie len že schudnete, ale zlepšite svoju telesnú kondíciu a to najdôležitejšie, budete sa cítiť fit! 😊

Prihláste sa na kurz tu