Formovanie postavy: Vytvarujte si telo plávaním

//Formovanie postavy: Vytvarujte si telo plávaním

Formovanie postavy: Vytvarujte si telo plávaním

Ak neobľubujete cvičenie vo fitness centrách a nebaví vás behanie, mohlo by byť pre vás ideálne práve plávanie. Tento šport so sebou prináša skutočne veľké množstvo výhod. Keďže voda nadľahčuje telo, nezaťažujete si kĺby. Plávanie je jedným z najefektívnejších športov pri formovaní postavy. Zapájate totiž pri ňom takmer všetky svaly. Keďže telo je v horizontálnej polohe, pravidelným vytáčaním do oboch strán si zabezpečíte rozvíjanie rovnako ľavej i pravej strany. Plávaním dokážete značne zredukovať svoju hmotnosť a popri tom si skvele zlepšíte náladu.

Plávaním si počas tréningu precvičíte väčšie svaly, no aj tie drobné, ktoré nepoužívate až tak často. Umožňujete tak svojmu telu rozvíjať sa komplexne. Horizontálna poloha pri tomto športe pozitívne ovplyvňuje aj činnosť nášho srdca, cievnej sústavy a tiež sa vďaka zvýšenému úsiliu dýchacích svalov zlepšuje a posilňuje celkový dýchací systém. Ešte stále váhate, či začať s plávaním?

Jednotlivé štýly plávania a formovanie postavy

Plávaním si viete vyformovať celé telo. Existuje však viacero štýlov a pri každom z nich dokážete posilniť inú časť vášho tela. Technika “prsia” je účinná na posilnenie prsného svalstva, konkrétne pŕs a ramien. “Kraulom” si dokážete zmierniť celulitídu na zadku a stehnách. Zároveň si ním zlepšujete celkové držanie tela. Technika “znak” je skvelá pre tvarovanie rúk a nôh. Ak máte postavu v tvare hrušky, je pre vás ideálne plávať technikou “motýlik”, pretože pri tejto metóde si formujete predovšetkým problematické partie ako brucho a ramená. Všetkými spomenutými metódami si dokážete navyše výrazne zmierniť bolesti svalov a chrbtice.

Ako schudnúť plávaním

Plávaním sa možno dopracovať k žiadanému znižovaniu telesnej hmotnosti. Ale ako často a dlho je potrebné tento šport vykonávať? V prvom rade treba spomenúť, že to, koľko energie je potrebné vydať, závisí od vašej telesnej hmotnosti, techniky plávania a tiež rýchlosti. Treba sa pokúsiť plávať vkuse minimálne 30 minút, a to v čo najteplejšej vode. Snažte sa plávať konštantnou rýchlosťou a vnímajte všetky svaly, ktoré namáhate. Aby ste videli výsledky, ideálne je chodiť plávať minimálne dva až trikrát týždenne a vyhradiť si na tréning zakaždým približne hodinu. Treba si tiež uvedomiť, že chudnutie pri plávaní nie je efektívne, pokým ho nepodporíte správnou a vyváženou stravou.

Vedeli ste o tom, že na prekonanie 1 km potrebujete až štyrikrát viac energie ako pri klasickom behu?

Ak beháte, pôsobí proti vám len gravitácia a nápor vzduchu. Pri plávaní však musíte prekonávať neustále pôsobiaci hydrostatický tlak. Aby bolo plávanie efektívne, je potrebné jednotlivé štýly vykonávať správne. Ideálne je sa na začiatku poradiť s trénerom. Ak si chcete byť istí, že plávate správne, môžete sa tiež prihlásiť na kurz plávania.

Formovanie postavy za 3 mesiace

Ak sa snažíte schudnúť a netušili ste, že si dokážete aj plávaním formovať postavu, zaraďte do vášho tréningového program aj tento druh športu. Správnou kombináciou rôznych druhov pohybu a vhodnej stravy sa môžete k želanému zbaveniu sa prebytočných kilogramov dostať omnoho rýchlejšie. Niekedy dopomôže stanoviť si konkrétny cieľ a vymedziť si, za akú dlhú dobu plánujete schudnúť a vyformovať si telo. Stanovte si napríklad 3 mesiace. Tento časový horizont vám bude slúžiť ako motivátor.

Prihláste sa na kurz vy alebo vaše deti – TU